Eidos Montreal

It's an exciting time to join Eidos-Montréal! Check out our current job openings: http://www.eidosmontreal.com/jobs.

Eidos-Montréal, a Square Enix studio, is focused on creating immersive and captivating experiences. For the last decade, the development teams at Eidos-Montréal have orchestrated the successful reboot of the DEUS EX series (Deus Ex: Human Revolution, Deus Ex: Mankind Divided), released the latest entry in the THIEF franchise, and have also played a key role in the development of the award-winning TOMB RAIDER series.

To ensure its creative vision can be realized in-game, the studio has developed its own cutting-edge technology, the Dawn Engine. The studio also provides technical support for Square Enix operations around the world, including research and development, quality assurance, and playtests.

We remain true to our founding ethos: to assert ourselves as a studio the most talented developers and testers from all over the world want to call home. Our studio is all about the people who work here, and in recognition we have tried to create an exceptional environment to allow free thinking and creativity to flourish.

Eidos Montreal Montreal, QC, Canada
19 Apr, 2018
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DATA SCIENTIST Data Analysis | Montréal, Québec, Canada  -- English version follows -- Fonctions: Nettoyer, organiser et explorer de vastes ensembles de données; Exécuter des analyses en profondeur afin de détecter les tendances cachées; Mettre en place des processus afin d’identifier les données les plus pertinentes; Créer des modèles de classification et de prédiction; Implanter des modèles de détection d’anomalies; Améliorer les modèles utilisants les techniques ML; Developper des analyses personnalisées et ad-hoc; Fournir des rapports avec des nouvelles idées et des recommandations; Communiquer les resultats par la communication et la visualisation des données.   Expériences et qualités requises: Msc en Science Informatique, Statistiques, Ingénierie Financière ou tout autre discipline pertinente. PhD préférable; 2-5 ans d’expérience en science des données/machine learning; Expérience en développement Python (préférable) ou Spark/Scala/R avec de bonnes commandes sur les pipelines de données respectives, l’algèbre de matrice et des bases de données statistiques; Expérience en analyse de séries chronologiques et de données séquentielles en utilisant ARIMA, Kalman Filters, HMM, RNN ect; Bonne connaissance d'une variété d'algorithmes et de techniques d'apprentissage automatique Expérience avec des réseaux deep learning tells que Feed-forward NN, CNN, RNN et des codeurs automatiques avec Tensorflow ou des ((bases de données) libraries) similaires; Bilingue (français et anglais).   Qualités interpersonnelles Excellentes habiletés de communication et de présentation; Capacité de travailler sur plusieurs taches à la fois; Capable de collaborer avec d’autres départements (conception, art, animation, narration, programmation, gestion, ect.); Être à l’aise dans une équipe motivées par les améliorations constantes; Capacité d’apprentissage rapide et de partage des connaissances avec les autres; Être professionnel, donner et recevoir de la rétroaction constructive.   Motivation et intérêts De l’ambition et de la passion pour les jeux vidéos sont essentielles! ---------------------------------------------------   Duties: Clean, organise and explore large data sets; Perform in depth analysis to uncover hidden patterns; Put in place processes to identify the most relevant data; Create classification and prediction models; Put in place anomaly detection models; Improve the models using ML techniques; Develop ad-hoc and custom analysis; Provide reports with insights and recommendations; Communicate the results through story-telling and data visualization.   Experience and qualifications: MS in Computer Science, Statistics, Financial Engineering or a related quantitative field. PhD preferred. 2-5 years of data science/machine learning experience Development experience in Python (preferred) or Spark/Scala/R with good command over respective data pipelining, matrix algebra and statistics libraries GExperience in time series analysis and sequential data using ARIMA, Kalman Filters, HMM, RNN etc. Good knowledge of a variety of machine learning algorithms and techniques Some experience with deep learning networks like Feed-forward NN, CNN, RNN and Auto Encoders with Tensorflow or similar libraries Bilingual (French and English).   Interpersonal Qualities: Strong communication and presentation skills; Able to work on multiple tasks; Able to collaborate with other departments (design, art, animation, narrative, progs., management, etc.); Be at ease in a team driven by constant improvements; Capable of quick-learning, and to share what he learned with others; Be professional to give and receive constructive feedback.   Motivation and interests: Passion and ambition for videogames are essential !
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19 Apr, 2018
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LEVEL DESIGNER Design | Montréal, Québec, Canada // see english version below … //   Titre du poste : Concepteur de niveaux    Relève de : Chef d’équipe des Concepteurs de Niveaux   Principales Responsabilités : Créer des niveaux à la fine pointe en se concentrant sur l’innovation de la jouabilité, l’accessibilité, le rythme et l'atmosphère; Travailler en étroite collaboration avec l'équipe de conception de niveau et des artistes de niveau en créant des niveaux de qualité supérieure avec les outils disponibles; Concevoir des niveaux (mise en page, les situations, document de conception) en étroite collaboration avec les artistes de niveau et ce tout en suivant la conception et les directives techniques; Élaborer des niveaux et des terrains de jeux 3D, intégrer des événements et des acteurs et équilibrer le gameplay du jeu; Aider à l'élaboration des différentes fonctionnalités et mécaniques au cours du projet; Travailler en collaboration avec l'équipe de conception du jeu, le directeur du jeu et le concepteur de niveau en chef pour atteindre les émotions et les expériences de joueur désirées pour chaque niveau;  Rédiger des documents de conception de niveau général pour l'utilisation à d'autres concepteurs de niveau; Fournir un support pour les concepteurs de niveau moins expérimentés.     Expérience et compétences techniques requises : Diplôme collégial ou Universitaire en conception de niveaux /ou toute autre formation équivalente; + 3 ans d’expériences dans le domaine du jeu vidéo en tant que concepteur de niveaux; Un minimum d’un titre publié, en tant que concepteur de niveaux en chef, préférablement nouvelle génération; Bonnes connaissances en conception systémique et fortes compétences conceptuelles Bonnes connaissances en langage de script et en intelligence artificielle; Bonnes connaissances en architecture de niveaux et en environnement 3D ; Expérience dans l'utilisation de niveaux de standard dans l'industrie, l'édition des outils, et des pipelines; Connaissance du logiciel Sketchup et Unreal 3.0; Bilingue (Français et Anglais).    Compétences clés personnelles et interpersonnelles : INNOVATION / CRÉATIVITÉ: Travailler en faisant preuve d’initiative et d’esprit créatif tout en utilisant de bonnes méthodes de travail. RESPONSABILITÉ : Démontrer son sens des responsabilités et son autonomie dans l’atteinte des résultats du projet et de ses objectifs individuels. HONNÊTETÉ / RESPECT : Agir de façon honnête et respectueuse tout en respectant ses engagements. COLLABORATION / TRAVAIL D’ÉQUIPE : Collaborer avec les membres de son équipe, partager ses compétences et être un bon joueur d’équipe.   --------------------------------------------------------------------------------------------------     Job Title: Level Designer Supervisor: Lead Level Designer   Main Responsibilities: Create state of the art levels focusing on innovative gameplay, accessibility, pacing and strong atmosphere; Work closely with the Level Design team and Level Artists in creating top quality levels with the tools available; Design levels (layout, situations, design document) in close collaboration with Level Artists while following design and technical guidelines; Develop 3D playgrounds and levels, integrate actors and scripted events, and balance the gameplay in-game; Help with the development of the various features and mechanics during the project; Work in collaboration with the Game Design team, Game Director and Lead Level; Designer to achieve the emotions and player experience desired in each level; Write general level design documents for the use of other Level Designers; Provide support to less experienced level designers.   Experience and Technical skills required:   •University or college diploma in game design, or equivalent training; •+ 3 years of experience in the video game industry as a Level Designer; •Minimum of 1 published title as Senior Level Designer, preferably next generation; •Good knowledge in systemic design; •Good knowledge in scripting and AI (asset); •Good knowledge in game level architecture and 3D environments; •Experience using industry standard level editing tools, editors and pipelines; •Knowledge of Sketchup and Unreal 3.0; •Bilingual (French and English).   Personal and interpersonal skills: INNOVATION / CREATIVITY: Work demonstrating initiative and creative spirit while using efficient work methods. ACCOUNTABILITY: Demonstrate sense of responsibility and autonomy in achieving project results and individual objectives. HONESTY / RESPECT: Act in honest and respectful manner while respecting commitments. COLLABORATION / TEAMWORK: Collaborate with other team, share expertise and be good team player.
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19 Apr, 2018
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LIGHTING ARTIST Art | Montréal, Québec, Canada  // See english version below ... // Titre du poste : Artiste d'éclairage Relève de : Directeur Artistique PRINCIPALES RESPONSABILITÉS:   Développer de nouvelles techniques et de nouveaux processus afin de résoudre les défis de la production d’éclairage; Résoudre les problèmes techniques artistiques pour le développement d’outils utilisés dans la production de jeux vidéo; Repousser et redéfinir les limites des systèmes et de l’art pour les projets; Travailler en étroite collaboration avec le directeur technique, corriger les erreurs et évaluer les nouveaux outils. EXPÉRIENCE ET COMPÉTENCES TECHNIQUES REQUISES:   Diplôme en 3D et/ou toute autre formation équivalente; 3 à 5 ans d’expérience dans l’industrie à titre d’artiste 3D temps réel (artiste de niveaux, modeleur, textureur) avec un intérêt pour l’éclairage; Au moins 1 titre publié, préférablement nouvelle génération, en tant qu’artiste d’éclairage; Connaissance des bases de l’éclairage; Connaissance approfondie des métiers reliés à la production de jeux vidéo;  Connaissance approfondie des contraintes techniques des engins et des différentes plateformes de jeux;  Connaissance de Maya et Photoshop; Bilingue (Français et Anglais). COMPÉTENCES CLÉS PERSONNELLES ET INTERPERSONNELLES   INNOVATION / CRÉATIVITÉ: Travailler en faisant preuve d’initiative et d’esprit créatif tout en utilisant de bonnes méthodes de travail. RESPONSABILITÉ : Démontrer son sens des responsabilités et son autonomie dans l’atteinte des résultats du projet et de ses objectifs individuels. HONNÊTETÉ / RESPECT : Agir de façon honnête et respectueuse tout en respectant ses engagements. COLLABORATION / TRAVAIL D’ÉQUIPE : Collaborer avec les membres de son équipe, partager ses compétences et être un bon joueur d’équipe. ----------------------------------------------------------------------------------------- Job Title : Lighting Artist Supervisor : Art Director MAIN RESPONSIBILITIES   Develop new technical tools and different processes to resolve the lighting production challenges; Resolve technical artistic problems for the tools development on the game video production in order to improve the work process; Push the limits for the systems elaboration and the art on all projects; Work closely with the Technical Director to correct mistakes and evaluate new tools. EXPERIENCE AND TECHNICAL SKILLS REQUIRED   Diploma in 3D Art, or equivalent training; 3 to 5 years’ experience as a real time 3D Artist (Level Artist, Modeling Artist, Texturer) with an interest for the lighting; At least 1 published video game title new generation, as a Lighting Artist; Knowledge in lighting; Knowledge of the different jobs in the video game production Strong technical aptitude related to 3D modeling tools and game engine technologies; Knowledge of Maya and Photoshop; Bilingual (French and English). PERSONNAL AND INTERPERSONAL SKILL   INNOVATION / CREATIVITY: Work demonstrating initiative and creative spirit while using efficient work methods. ACCOUNTABILITY: Demonstrate sense of responsibility and autonomy in achieving project results and individual objectives. HONESTY / RESPECT: Act in honest and respectful manner while respecting commitments. COLLABORATION / TEAMWORK: Collaborate with other team, share expertise and be good team player.
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19 Apr, 2018
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VFX ARTIST Art | Montréal, Québec, Canada   // english version follows ... // TITRE DU POSTE : Artiste d’effets spéciaux visuels (VFX) RELÈVE DE : Artiste en chef PRINCIPALES RESPONSABILITÉS : Créer tous les aspects des effets de jeux 2D et 3D. Ceci inclut les systèmes de particules, les textures animées, les effets de Mesh, ainsi que les propriétés qui peuvent être utilisées par les programmeurs; Contribuer au design et/ou aux efforts de conceptualisation au besoin; Aider à créer les fondations des systèmes de particules pour les engins de jeux en utilisant les outils appropriés; Créer les effets polygonaux et les propriétés effets de texture qui seront utilisés par les programmeurs; En utilisant les logiciels 3D, simuler et utiliser les animations des effets durant le jeu comme preuve de concept pour le matériel actuel et futur; Créer des effets réalistes tels que le feu, la fumée et les explosions en utilisant les ressources disponibles. EXPÉRIENCE ET COMPÉTENCES TECHNIQUES REQUISES Diplôme collégial ou universitaire en art 2D et 3D et/ou toutes formation équivalentes; 3 à 5 d’expérience à titre d’artiste d’effets spéciaux (VFX); Au moins 1 titre publié comme sur consoles; Connaissance de Maya avec Photoshop; Expérience de travail avec « multi-pass shader effect »; Connaissance de 3DS Max; Connaissance de l’engin Unreal; Connaissance de langages Script; Bilingue (Français et Anglais). COMPÉTENCES CLÉS PERSONNELLES ET INTERPERSONNELLES: INNOVATION / CRÉATIVITÉ: Travailler en faisant preuve d’initiative et d’esprit créatif tout en utilisant de bonnes méthodes de travail. RESPONSABILITÉ : Démontrer son sens des responsabilités et son autonomie dans l’atteinte des résultats du projet et de ses objectifs individuels.  HONNÊTETÉ / RESPECT : Agir de façon honnête et respectueuse tout en respectant ses engagements. COLLABORATION / TRAVAIL D’ÉQUIPE : Collaborer avec les membres de son équipe, partager ses compétences et être un bon joueur d’équipe. --------------------------------------------------------------------------------------- JOB TITLE : Special visual Effects Artist SUPERVISOR : Lead artist MAIN RESPONSIBILITIES : Create all the aspects of 2D and 3D game effects. This includes the particles systems, animated textures, Mesh effects, as well as properties that can be used by programmers; Can contribute to the design and/or conceptualization efforts as needed; Help create the foundations of particle systems for the game engines by using the appropriate tools; Create the polygonal effects and the properties of the texture effects which will be used by programmers; By using 3D effects, simulate and use the animations effects during the game as concept proof for actual and future material; Create realistic effects such as fire, smoke, and explosions by using the available resources. EXPERIENCE AND TECHNICAL SKILLS REQUIRED University or college diploma in 3D Art, or equivalent training; 3-5 years experiences as a special effects (VFX) Artist; At least 1 title published, ideally on current new generation consoles; Knowledge of Maya and Photoshop; Working experience with « multi-pass shader effect »; Knowledge of 3DS Max; Knowledge of Unreal Engine; Knowledge of Script languages; Bilingual (French and English). PERSONNAL AND INTERPERSONAL SKILL: INNOVATION / CREATIVITY: Work demonstrating initiative and creative spirit while using efficient work methods. ACCOUNTABILITY: Demonstrate sense of responsibility and autonomy in achieving project results and individual objectives. HONESTY / RESPECT: Act in honest and respectful manner while respecting commitments. COLLABORATION / TEAMWORK: Collaborate with other team, share expertise and be good team player.
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19 Apr, 2018
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SR. AI PROGRAMMER Programming | Montréal, Québec, Canada   Duties • Develop software in C++ by applying the principles of object-oriented coding; • Work with the Game Design and Animation teams to create the technical design and implement a system of AI allowing both to make non-player characters alive and offer a fun and varied gameplay; • Propose and develop new methods and techniques to improve the quality of AI in agreement with the design of the game to outdo the competition; • Analyze and estimate time, cost as well as the impact of the proposed functions; • Ensure that the ambitions remain consistent with the deadline; • Master the debugging tools and the techniques used; • Innovate by offering new AI systems in collaboration with the Programming and Game Design teams; • Work effectively with other member of the Programming team, as well as with members of the development team; • Train and guide the junior programmers; • Develop and implement systems, meeting deadlines set by superiors; • Be a positive contributor for the achievement of the project and the team objectives.   Experience and qualifications • University diploma in programming, computer engineering, software engineering or the equivalent; • Minimum of 5 years in the industry as a AI programmer; • Minimum of one game published as a AI programmer;   Technical Skills • Excellent knowledge of C++; • Experience developing multi platforms, an asset;   Interpersonal Qualities • Ability to manage your time independently; • Ability to work as part of a team; • The desire to push the barriers of technology in video game industry is required; • The maturity to give and receive constructive criticism is expected; • Excellent oral and written communication skills.   Motivation and interests Ambition and passion for videogames are essential!
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28 Feb, 2018
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QA TEST COORDINATOR Quality Assurance | Montréal, Québec, Canada   Duties: Manage the bug database to ensure compliance with departmental standards; Assist QA Lead in creation and maintenance of project test plans and documentation for assigned products Reporting regular progress and statistics for allocated platform(s) to QA Leads, development, production and management groups as needed Responsible for the code security of title or format assigned; Ensure QA coverage on your assigned platform is executed according to departmental and 1st party standards; Mentoring testers Allocating, tracking and following up on daily tasks with QA Testers. Experience & Qualifications: High School Diploma College Degree an asset Experience in a QA environment with knowledge of QA practices and procedures Technical Skills: Knowledge of JIRA or equivalent defect tracking database Knowledge of test case management tools and methodologies such as TestRail, Helix, Zephyr, DevTest, etc. Bilingual ; French and English Ability to work according to given test plans and timelines Ability to follow technical instructions Ability to work in a methodical and logical manner Working knowledge of at least one major standards format Working knowledge of hardware platform limitations Knowledge of PC hardware an asset Experience in leading a small team, preferably a software QA team Knowledge of MS Office suite Interpersonal Skills: Capable of working as part of, and directing focus of, a team as needed Clear communication skills Flexibility to do overtime if necessary Maturity to give and receive constructive criticism Ability to work under pressure and to respect deadlines Motivations & Interests: Passion and ambition for video games are essential! Strong curiosity and innate need to understand how things work. Professional growth  
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28 Feb, 2018
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MODELER Art | Montréal, Québec, Canada ***English version will follow***   Fonctions : •Modéliser les objets et les environnements selon la conception du jeu; •Consulter, établir et travailler avec les références graphiques correspondant à la direction artistique pour développer la modélisation; •Travailler en collaboration avec les animateurs, les programmeurs et les concepteurs de jeu dans le but d’optimiser les objets et les environnements selon les contraintes de chacun; •Effectuer une première couche de texture au besoin.   Expérience et qualifications : •Diplôme collégial ou universitaire en Art 2D et 3D et/ou toute autre formation équivalente; •3 à 5 ans d’expérience dans l’industrie à titre d’Artiste 3D temps réel (Level Artist, Modeleur, Textureur); •Au moins 1 titre publié, préférablement nouvelle génération, en tant que Modeleur;   Habiletés techniques : •Expérience en création d’objets ou d’environnements avec des logiciels 3D et l’application de l’art 2D (Maya, Zbrush, Substance Painter/Designer pipeline); •Connaissance des principes de l’animation; •Parfait bilinguisme : français et anglais;   Qualités interpersonnelles : •Être capable d’adapter son art à notre style et vision unique; •Bon sens des responsabilités; •Excellentes compétences pour la communication orale et écrite; •Être axé sur l’atteinte de résultats supérieurs; •Être capable de travailler au sein d’une équipe; •Avoir un esprit d’analyse et de synthèse.   Motivation et intérêts: La passion et l’ambition pour les jeux vidéo sont essentielles!   Duties: •Model the props and environment of the game following the game design; •Consult, create and work on graphic references corresponding to the art direction in order to model the props and the environment; •Work in collaboration with the animators, programmers and game designers to optimize the final result according to their restrictions; •Apply a first layer of texture as needed.   Experience and qualifications: •College or university diploma in 2D and 3D Art and/or equivalent training; •3 to 5 years of industry as a real time 3D Artist (Level Artist, Modeler, Texturer); •Minimum of 1 published title, preferably next generation, as a Modeler;   Technical Skills: •Experience in props or environment modeling with 3D programs and 2D art applications; (Maya, Zbrush, Substance Painter/Designer pipeline) •Knowledge of animation principles; •Perfect bilingualism: English and French;   Interpersonal Qualities: •Ability to adapt own art to our own unique style and vision; •Good sense of responsibilities; •Excellent oral and written communication skills; •Be focused on achieving superior results; •Ability to work as part of a team; •Ability to think analytically and synthetically.   Motivation and interests: Passion and ambition for videogames are essential!